Definisi Google Calendar



salam.. Di sini saya ingin membincangkan tentang aplikasi yang terdapat di dalam google iaitu google Calendar. di google terdapat banyak aplikasi yang boleh kita gunakan secara percuma seperti blogger, google docs, google oogle group, page creator, picasa, SketchUp, google Apps Education Edition dan banyak lagi.

Google Calendar adalah aplikasi web percuma yang ditawarkan dalam pengurusan masa . Ia dilancarkan pada 13 April 2006, dan keluar dari tahap beta pada bulan Julai 2009. Pengguna dikehendaki untuk memiliki Akaun Google untuk menggunakan perisian tersebut.

Google Calendar adalah cara mudah bagi guru, pentadbir dan pelajar untuk berkongsi maklumat dalam sesuatu pasukan seperti perkongsian jadual, tarikh serahan tugasan dan masa cuti sekolah. Siapa saja boleh melihat kalendar dengan menggunakannya komputer yang disambungkan ke Internet dan akses pada laman web atau sekolah yang sudah ada dalam akaun mereka sendiri iaitu Kalendar Google. Perubahan yang dilakukan oleh pengurus kalendar secara automatik dapat dilihat oleh sesiapa sahaja.

kita boleh menetapkan kalendar berasingan untuk masing-masing kelas dan berkongsi masing-masing dengan kumpulan yang telah dilantik. kita boleh menggunakan Google Calendar untuk berkongsi info tentang topik kelas dan penjelasan untuk setiap sesi seperti tarikh akhir tugasan, ujian dan kuiz dan aktiviti lain. Kita juga boleh menggunakan kalendar untuk menetapkan jadual kita dengan guru lain dan pentadbir. Dan pentadbir boleh menggunakan kalendar untuk menjaga pelajar dan keluarga seperti kemaskini tentang hari cuti, tarikh pertemuan antara ibubapa dengan guru dan aktiviti di sekolah.

0 Response to "Definisi Google Calendar"