PENGUNAAN GOOGLE CALENDAR

Dewasa ini, penggunaan ict amat penting dalam kehidupan harian dalam memudahkan kerja atau tugas harian kita. dengan menggunakan google calendar juga dapat memudahkan kita dalam merancang sesuatu kerja. ini kerana google calendar berperanan sebagai diary kita untuk memastikan segala jadual kita dapat dirancang dengan baik.

aplikasi google calendar juga boleh digunakan di sekolah sebagai salah satu platform antara pelajar, guru, ibubapa serta pihak pentadbir sekolah. dengan adanya aplikasi google calendar ini, sebarang tugasan, kuiz boleh diletakkan dalam aplikasi ini. ini dapat memudahkan pelajar, guru berinteraksi sesama mereka walaupun berada di tempat yang berlainan. pada masa cuti sekolah juga, guru masih boleh berhubung dengan pelajar dengan menggunakan aplikasi google ini.

terdapat banyak kelebihan menggunakan google calendar nie iaitu dapat berkongsi maklumat dengan orang ramai, rakan2 atau pelajar dapat melihat jadual atau yang akan dilakukan, menyatakan aktiviti pada tarikh yang tertentu. selain itu google calendar juga dapat mengingatkan kita tentang perkara2 yang perlu dilakukan(sebagai reminder).

2 Response to "PENGUNAAN GOOGLE CALENDAR"

  1. Rohaida Ibrahim says:
    August 26, 2010 at 12:07 AM

    berkenaan dengan google calender ni.. walaupun saya tidak berapa femes ngan penggunaannya, tetapi pernah melihat kawan2 yg mnggunakan untuk mencatatkan segala butiran aktiviti yang akan di langsungkan.. menariknya google calender ni ia amat berbeza dengan buku calender yg terpaksa kita bawa kemana sahaja.. yang pasti ia boleh di capai di mana sahaja dan pada bila2 masa..

  2. NAFISOH MD DESA says:
    August 27, 2010 at 12:24 PM

    tima kasih ats perkongsian maklumat tersebut. dgn adanya google calendar ini, dpt memudahkan kita membuat sebarang perancangan dgn teliti. ini kerana google calendar boleh mengingatkan kita melalui email atau sms.