Dimdim Web Conferencing

salam..

pengalaman saya menggunakan dimdim video conferencing merupakan pengalaman yang sangat berharga untuk diri saya. sebelum ini, saya hanya ada mendengar tentang dimdim melalui rakan chatting tapi tidak pernah menggunakannya.

alhamdulillah akhirnya saya menggunakannya di dalam kelas isu ICT dalam pendidikan bersama dengan tn. Hj dan rakan-rakan. ini merupakan satu pengalaman yang baru untuk saya.

walaupun da beberapa masalah menggunakannya seperti apabila menggunakan broadband terdapat masalah untuk connect dengan rakan2. tapi apabila menggunakan streamyX alhamdulillah dapat connect dengan dimdim.

dengan menggunakan dimdim ini, saya dapat melihat video yang dipaparkan dan mendengar suara pensyarah dengan jelas. selain itu, kami dapat berkongsi maklumat semasa video conference dijalankan.

antara kebaikan adalah kita boleh berhubung antara satu sama lain walaupun berada di tempat yang berbeza dengan syarat mempunyai sambungan internet. semoga perkongsian maklumat seperti ini dapat memudahkan pelajar dan pensyarah.

1 Response to "Dimdim Web Conferencing"

  1. nor says:
    March 23, 2012 at 1:25 AM

    Assalamualaikum nafisah....sy berminat untuk membuat konsep paper mengenai penggunaan dim-dim dalam pembelajaran. sy baru mengetahui dim-dim ini seleps membc blog nafisah. mcm mana klu sy hndk mengetahui mengenai dim-dim ni dgn lebih lanjut...