Pengalaman Kelas Online


Salam..
pada 22/08/2010 yang lalu, sy dan rakan2 telah membuat kelas secara online dengan pensyarah kami iaitu Tn. Hj Nazri. Kelas bermula pada pukul 2.30 ptg secara online dengan menggunakan dimdim web conferencing dalam kelas tersebut..

Dalam kelas tersebut, kami membuat presentation mengenai kajian kes yang telah diberikan oleh Tn. Hj sebelum nie. saya org y ke3 akan present tetapi disebabkan beberapa masalah yg tidak dielakkan seperti suara sy tidak didengar oleh rakan2 y lain, maka presentation ditunda pada tarikh yg lain. masalah y dihadapi oleh sy ketika membuat presentation adalah mic sy da masalah.. sy perlu restart kembali laptop utk berkomunikasi dgn tn. Hj dan rkn2 y lain. ini merupakan pengalaman y berharga bg sy utk menggunakan dimdim web conferencing tsbt.walaupun pada pertengahan perbincangan tsbt, kadang2 suara xdpt dgr dgn clear tp ia dapat berjalan dgn lancar.

Antara kelebihan mengadakan kelas secara online ialah kita dpt berkongsi maklumat dengan rakan2 y lain y berada di tempat y berlainan pada masa y sama. selain itu, penggunaan dimdim juga membolehkan sy berinteraksi dgn rakan2 y lain rmelalui mesej y terdapat di dalam dimdim tesebut.

Diharapkan pada masa y akan datang, sy dpt present dengan baik tanpa masalah sblm nie. dengan dimdim, kita dpt berinteraksi dgn rakan2 dan btukar pendapat. jutaan terima kasih diucapakan pada Tuan Haji Nazri kerana memperkenalkan DimDim pada sy dan rakan2..

2 Response to "Pengalaman Kelas Online"

  1. NazriSaad says:
    August 23, 2010 at 11:28 PM

    Tahniah kerana berani mencuba kedah pembelajaran secara online. ICT hanyalah sebagai enabler, yang penting kita teruskan mencari penyelesaian yang terbaik untuk membantu melaksanakan pembelajaran online ini, kerana ianya menjadi keperluan bagi ahli kelas yang berjauhan dan terdapat kekangan masa untuk bersemuka.

  2. NAFISOH MD DESA says:
    August 24, 2010 at 3:58 PM

    alhamdulillah.. walaupun pertama menggunakan dimdim nie pda sem nie y diperkenalkan oleh Tn. Hj. ianya menrupakan pengalaman yang berharga dlm perkongsian maklumat..tidak ada alasan lg utk kita tidak dpt berhubung dgn rakan2 seandainya tidak dpt bertemu secara face to face dgn menggunakan pembelajaran secara online y diperkenalkan oleh Tn.Hj.